17 Nisan 2013 Çarşamba

6.HAFTA

Altıncı hafta "SİZCE GERÇEKTEN DOĞA MÜDAHALE EDİLDİKTEN SONRA ESKİ HALİNE GETİRİLEMEZ Mİ? DOĞADA ATILAN ADIMLARIN GERİ DÖNÜŞÜ OLAMAZ MI?" sorusunu tartıştık.Bu konuda ; yapılan müdahaleler sonucunda doğayı bir nebze olsun kurtarabileceğimizi en azından zarar verip bir kenara çekilip tekrar doğada ekolojik dengenin kurulmasını beklemekten  iyidir diye düşünüyorum.Yani bilinçsizce ya da kasıtlı olarak yapılan hatalar var fakat düzeltmek içinde adımlar atılıyor.Son olarak da çevre felaketleri ve yanlış çevre uygulamalarının temel sebepleri  bilinçsizlik ve maddi çıkarlardır.

23 yorum:

  1. bir canlının yaşamsal faaliyetlerini gerçekleştirmesi için o canlı ile etkileşimde olan tüm olayları bir araya getirmek gerekir ki buda imkansızdır.

    YanıtlaSil
  2. sana şu konuda katılıyorum insanlar bilinçsizce davranıyor.ama malesefki doğaya müdahalenin tam anlamıyla geri dönüşümü olmuyor canım

    YanıtlaSil
  3. Evet arkadaşım katılıyorum sana yanlış çevre uygulamalarının temel sebebi maddi çıkarlardır..Ben her şeyi çözerim diyen insan paranın ham maddesinin doğadan geldiğini unutuyor galiba...

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım sana katılıyorum ...ama geri eskisi gibi dönüşümü imkansızdır....

    YanıtlaSil
  5. evet belki imkansız ama imkansız diyip sıyrılmamalıyız arkadaşlar en azından dönüştürmek için elimizden geleni yapmalıyız

    YanıtlaSil
  6. katılıyorum canım. iyi niyetli müdahaleler yeri geldiğinde bir türü bile kurtarabilir.

    YanıtlaSil
  7. Haklısın canım doğaya karşı bilinçlenmeliyiz ve herkes sağlıklı temiz bir vicdana sahip olursa eğer doğa rahat bir nefes alır.

    YanıtlaSil
  8. ama bu müdahaleler bilinçli kişiler tarafından yapılmalı yani uzman kişiler tarafından yoksa durum daha kötüye gidebilir

    YanıtlaSil
  9. haklısın doğaya karşı daha bilinçli olmalıyız, uzman kişiler tarafından kurtarılmaya çalışılsada eskisi gibi olamaz.

    YanıtlaSil
  10. bilinçli davrandığımız sürece daha güzel bir çevrede yaşayacağız

    YanıtlaSil
  11. herşey insan elinde ama biz ne yapıyoruz herşeyi tersine çeviriyoruz...

    YanıtlaSil
  12. katılıyorum tatlım gayet mantıklı

    YanıtlaSil
  13. Önce doğaya zarar vermeyelim arkadaşlar sonra zaten doğayı yeniden düzeltelim gibi bir fikirle uğraşmak zorunda kalmayız

    YanıtlaSil
  14. doğayı eski haline aynı şekilde getiremeyiz... belki yok ettikten sonra tekrar doğayı kazanma çabaları gösterebiliriz ama eskisi gibi olmaz.

    YanıtlaSil
  15. tam olarak geri dönüşümü pek mümkün değildir. sadece az olsa orada yaşam alanı oluturulabilr ama eskis gibi olmaz.

    YanıtlaSil
  16. doğaya müdahale olmamalıdır...

    YanıtlaSil
  17. son yorumuna katılıyorum canım

    YanıtlaSil
  18. kesinlikle bilinçli bireylerin yetişmesi öemli bu konuda farkındalık yaratılmalı. çünkü çevreye zarar verdiğimizde onun artık geri dönüşümü pek mümkün değildr.

    YanıtlaSil
  19. eskisi gibi olmayacağını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  20. yorumlarına katılıyorum

    YanıtlaSil
  21. evet aynen katılıyorum buna beklememek gerekir

    YanıtlaSil
  22. mükemmel bir yorum.. tam bir özet.. katılmamak mümkün değil sonuna kadar katılıyorum tatlım

    YanıtlaSil